Diensten

Onderstaand vind je een aantal veel voorkomende diensten die ik lever. Maar schroom niet om jouw specifieke wensen kenbaar te maken. Mijn bedrijfsnaam is niet voor niets Concept & Tekst. Mijn jarenlange reclame en pr-ervaring maakt mij tot een gedegen conceptdenker waar je absoluut je voordeel mee kunt doen. Waar ik sterk in ben, is complexe zaken transparant maken. Mijn filosofische kennis helpt mij daarbij. Bedenk dat krachtig argumenteren al door de Oude Grieken is uitgevonden!

Webteksten

Als bedrijf heb je een identiteit, die je door je website kenbaar wilt maken. Websites zijn het nieuwe visitekaartje van een onderneming. Een website moet snel en krachtig communiceren en antwoorden geven op mogelijke vragen van de bezoeker. Slecht lopende zinnen en taalfouten in een website stralen direct af op de geloofwaardigheid ervan. Schakel mij in als schrijver of laat mij een redactieronde plegen.

SEO teksten

Je wilt natuurlijk dat je website snel door zoekmachines wordt gevonden en als één van de eerste in een zoekopdracht van een potentiële klant verschijnt. Door SEO-teksten te schrijven, help ik de zoekmachines een handje en wordt jouw website eerder gezien!

Zakelijk schrijven

C’est le ton qui fait la musique. De manier waarop je iets zegt is net zo belangrijk als de inhoud van je woorden. Dat geldt ook voor schrijven. Essentieel daarbij is, dat je je goed in je doelgroep verdiept en dat je je tone of voice aanpast aan het medium, de boodschap en de doelgroep. Door de juiste zakelijke toon te vinden, geef je je boodschap extra kracht.

Brochureteksten

Ook in het digitale tijdperk zijn ze er nog: brochures. Vaak zijn brochures een luxe vorm van bedrijfs- of productpresentatie. Ik heb veel corporate brochures geschreven, waarin identiteit en imago van een onderneming centraal staan. Brochures met een bewaarfunctie. Ik denk graag met je mee hoe je tot een prachtige brochure komt. Ik werk samen met diverse vormgevers, dus als je wilt kan ik ook over het uiterlijk meedenken. Uiteraard schrijf ik ook teksten voor folders en handouts.

Persberichten

Veel bedrijven zijn zich niet bewust van het verschil tussen een persbericht en een persartikel. Bij een persbericht haalt de journalist zelf de gewenste informatie uit het bericht en schrijft een onafhankelijk redactioneel artikel. Bij een persartikel wordt de tekst integraal door de krant (vaak regionaal) overgenomen. Het betreft dan eigenlijk een advertorial. Ik heb inmiddels honderden persberichten en -artikelen geschreven voor allerlei klanten en media. Ik help je graag waardevolle free publicity te genereren!

Advertentieteksten

In een advertentie (print of digitaal) kunt je optimaal je boodschap uitdragen. Jij bepaalt de inhoud en wat je wilt bereiken bij de doelgroep. Laat mij meedenken over hoe je de inhoud het best over het voetlicht kunt krijgen en de tekst voor je schrijven. Met een sterke heading, die de doelgroep selecteert, attentiewaarde heeft en wervend is. En met bodycopy die verleidt.

Adviesrapporten

Een adviesrapport schrijven vraagt om speciale kwaliteiten. Bij Wolters Kluwer heb ik in company een cursus Adviesrapporten schrijven gegeven, met groot succes.

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven kunnen gewone mailings zijn die digitaal verstuurd worden, maar ze zijn vaak ook aan een website gekoppeld. Je (potentiële) klanten kunnen zich ervoor inschrijven en krijgen regelmatig een update van waar jouw onderneming mee bezig is. Ik denk graag met je mee over de frequentie en de inhoud van je mailings en schrijf de teksten voor je. Het programma waar ik mee werk, is MailChimp. Ik kan je natuurlijk ook gewoon de teksten in Word sturen.

(Eind)redactie

Ik ben jarenlang hoofdredactrice geweest van een publieksblad en een vakblad. Daarnaast publiceer ik werk in tal van kranten en magazines. Je kunt mij inzetten op elk redactiepad. Maar ik verzorg ook graag de eindredactie van iets dat al geschreven is.

Redigeren van teksten

Heb je een tekst in de conceptfase of moet er een ‘frisse blik’ overheen? Gaat het om een cosmetische touch up of om een zware herschrijf klus? Geef jij maar aan wat je verwacht en ik voer het voor je uit.

Ghostwriting

Als broodschrijver moet je je nederig opstellen. Natuurlijk vind ik het leuk als mijn naam bij een verhaal of artikel en in een colofon staat, maar vaker is dit niet het geval. Ik kan jouw verhaal of boek voor je schrijven, onder jouw naam.

Levensverhalen

Ik ben al jarenlang docent levensverhalen schrijven om mensen te helpen hun eigen levensverhaal op een bevredigende manier op papier te zetten. Daarnaast schrijf ik levensverhalen voor mensen in opdracht van een uitgever en voor de Oorlogsgraven Stichting.

Speechschrijver

Bij het schrijven van speeches gaan mijn filosofische knowhow en mijn taalgevoeligheid hand in hand. Met  gedegen kennis van ethos, pathos en logos (met dank aan Aristoteles) en een goede neus voor nieuws en ‘wat er leeft’ maak ik voor een CAO, een burgemeester of wethouder, een (top)manager of corporate woordvoerder een impactvolle speech. Ik schrijf ook teksten voor lezingen.

Twitterberichten

Van reclameslogans bedenken naar Twitterberichten schrijven is een minder grote stap dan je zou denken. We leven in een tijd van oneliners, maar als je niets te zeggen hebt, dan kun je beter je mond houden. Als je twittert, dan moet je dat wel regelmatig doen. Laat mij als expert een voorraadje voor je maken en bovendien samen met jou op actuele gebeurtenissen reageren.

Lesmateriaal

Voor de LOI was ik mede-auteur van de cursus Copywriting. Daarnaast heb ik ervaring als docent bij de UvA en schrijf ik cursusmateriaal op het gebied van taal en filosofie voor diverse doelgroepen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan